Kitos naujienos

EP sesijoje: nelygybės mažinimas, vartotojų apsauga, antidempingas, pabėgėliai, Rytų partnerystė ir susirūpinimas dėl Lenkijos

EP sesijoje: nelygybės mažinimas, vartotojų apsauga, antidempingas, pabėgėliai, Rytų partnerystė ir susirūpinimas dėl Lenkijos

Daugiau
LSDP gretas pastarąjį mėnesį papildė daugiau nei 100 naujų narių

LSDP gretas pastarąjį mėnesį papildė daugiau nei 100 naujų narių

Daugiau
Socialdemokratės: seksualinis priekabiavimas – smurto forma prieš moteris

Socialdemokratės: seksualinis priekabiavimas – smurto forma prieš moteris

Daugiau
Vilniaus rajono skyriaus ataskaitinis susirinkimas

Vilniaus rajono skyriaus ataskaitinis susirinkimas

Daugiau
Vilniečių pastangos ne veltui – šabakštynas nebus užstatytas, o virs parku

Vilniečių pastangos ne veltui – šabakštynas nebus užstatytas, o virs parku

Daugiau

Nuomonės

Nuomonės 2017 09 01

M. Karanauskas. Būti mokytoju

Prieš aštuonerius metus rugsėjo pirmoji man buvo visiškai kitokia. Tuomet pirmąją rudens dieną praleidau nebe gimtojoje Šeduvos gimnazijoje, bet tuometiniame Vilniaus pedagoginiame universitete. Šioje aukštojoje mokykloje studijavau mane sudominusias geografijos studijas, o jas baigęs nedvejodamas nusprendžiau pradėti ieškoti darbo mokykloje.

Laikai, kai pedagogines studijas baigę universiteto absolventai gaudavo paskyrimą dirbti vienoje iš šalies mokyklų jau gilioje užmarštyje, tad darbo vietos teko ieškoti pačiam. Tada nepadėjo net neaišku kokiu tikslu vis dar egzistuojanti Darbo birža, kuri siūlė padirbėti vienoje iš turizmo agentūrų už 250 litų per mėnesį.
Pamenu, parašiau motyvacinį laišką ir išsiunčiau į visas Vilniaus mokyklas. Iš trijų vaikus ugdančių įstaigų gavau atsakymus. Deja, du iš jų buvo Vilniaus mokyklų direktorių elektroninio pašto autoatsakikliai, kurie informavo mane, jog šiuo metu mokyklos vadovai atostogauja. Trečiasis laiškas buvo iš Vilniaus Balsių mokyklos direktorės. Mokyklos vadovė pakvietė atvykti pasikalbėti dėl galimybes padirbėti vieną mėnesį. Mokyklai buvo reikalingas mokytojas trumpam darbo laikui, nes tuometinė geografijos mokytoja buvo stažuotėje užsienyje. Nusprendžiau šį pasiūlymą priimti.

Esu dėkingas likimui už sėkmingai susiklosčiusias aplinkybes ir mokyklos vadovybei už parodytą pasitikėjimą jaunam ir darbo patirties neturinčiam mokytojui. Šiuo metu dirbu mėgstamą darbą, kuris suteikia daug džiaugsmo.

Pastaruoju metu viešojoje erdvėje galime rasti nemažai informacijos, kurioje mokytojai guodžiasi, kad valdžia jų negerbia, o autobusų parko direktorius vairuotojams siūlo atlyginimus, kurie yra beveik dvigubai didesni nei vidutinis mokytojo atlyginimas.

Sutinku, kad pedagogų darbo užmokestis yra pernelyg mažas, o kažkiek geriau gyvena tik tie mokytojai, kurie turi milžinišką darbo krūvį. Jie dirba keliose mokyklose, po darbo korepetitoriauja ir apie galimybę už tai susimokėti mokesčius valstybei pagalvoja rečiau nei Saulius Skvernelis užsimena apie didėsiančius pedagogų atlyginimus.

Nors situacija šalies švietimo sistemoje išlieka sudėtinga, privalome rasti jėgų nepasiduoti. Lietuvos mokytojai yra puikūs savo srities specialistai, kurie išugdė daugybę Lietuvą visame pasaulyje garsinančių sportininkų, mokslininkų, medikų. Neverkšlenkime, siūlykime savo idėjas ir nenustokime tikėti, kad ateis laikas, kada Europos valstybės lygiuosis į sėkmingą mūsų šalies švietimo sistemą, o mokytojo specialybė taps patrauklia ir gerai apmokama.

 

Mantas Karanauskas

delfi.lt

Komentarai:

Rašyti komentarą Skaityti komentarus (0)