Kėdainiuose išrinktas Seimo narys socialdemokratas Tomas Bičiūnas sako seniai domėjęsis šiandien pradėjusio griūti Kėdainių tilto likimu. Anot parlamentaro, tiltas (kaip ir daugelis kitų viešos paskirties objektų) buvo pasmerktas sunykimui, nes jam nerasta vietos jokiuose valdininkams naudinguose projektuose.
T. Bičiūnas sako dar pernai rugsėjį kreipęsis į Kelių direkcijos vadovą (kopija – susisiekimo ministrui) dėl tilto kritinės būklės.
„Pradėjus remontuoti Vilainių tiltą, visas eismas buvo nukreiptas Senamiesčio tiltu. Pasidarė neramu dėl tilto techninės būklės: akivaizdžiai matėsi defektai – atsivėrusios armatūros, byrantis betonas. Šiuo tiltu juda ne tik lengvieji automobiliai, bet ir sunkiasvorės priemonės. Nėra jokių apribojimų, šviesoforo“, – baisisi T. Bičiūnas.
Parlamentaras prašė Kelių direkcijos vadovo atsakyti, ar vykdomi tilto būklės stebėjimai, apžiūra, ar buvo atliktas būklės įvertinimas, ir prašė nedelsiant likviduoti akivaizdžius defektus.
„Sulaukiau trumpo atsakymo, esą viskas gerai, per tiltą važiuojančioms transporto priemonėms apribojimai nenumatyti, bet tiltą numatoma rekonstruoti. Tačiau netrukus gavau dar vieną atsakymą, kuriame jau buvo teigiama, kad planuojama susiaurinti važiuojamąją tilto dalį, užtaisyti esamus plyšius ir uždrausti eismą sunkiajam transportui. Tai tik sustiprino mano nerimą ir įtarimus“, – prisimena T. Bičiūnas.
Seimo narys primena, kad ir rajono savivaldybės vadovai, matydami padidėjusį visų tiltų, o ypač tilto, esančio Tilto gatvėje, apkrovą, dar praėjusiais metais du kartus kreipėsi į Lietuvos automobilių kelių direkciją.
„Savivaldybė irgi sulaukė grėsmingai trumpo atsakymo, esą nustatyti atskirų statinio konstrukcijų pažeidimai ir kad bus vykdoma „statinio stebėsena“, – cituoja T. Bičiūnas.
„Galutinių išvadų apie tilto būklę negauta iki šiol. Baisu tai, kad dabar, apgriuvus tam tiltui, eismas nukreiptas kitais abejotinos būklės tiltais.
Lietuvos automobilių kelių direkcijos pareiga – valdyti valstybinės reikšmės kelius bei organizuoti ir koordinuoti saugių eismo sąlygų užtikrinimą. Deja, jau daugelį metų stebime tendenciją, kad tie viešosios paskirties objektai, tokie kaip tiltai, kurie nesuteikia valdininkams progos pasitaškyti pinigais, niekada netampa prioritetu ir nyksta apleisti tol, kol vietos bendruomenes ištinka kraupios nelaimės. Šį užkeikimą būtina nutraukti. Viešosios paskirties objektai turi tapti absoliučiu nacionalinės valdžios prioritetu“, – įsitikinęs Seimo narys socialdemokratas Tomas Bičiūnas.
Parlamentaras antradienį kreipėsi į Susisiekimo ministrą ir Kelių direkcijos vadovybę, prašydamas prisiimti atsakomybę ir reikalaudamas „nedelsiant atsakyti, kodėl iki šiol nėra galutinių išvadų dėl tilto būklės; ar buvo tinkamai vykdomos Lietuvos Respublikos kelių įstatyme ir Lietuvos Respublikos saugaus eismo automobilių keliais įstatyme bei kituose teisės aktuose Kelių direkcijai nustatytos funkcijos; įvertinti, ar ekspertų vertinimai ir parinktos priemonės buvo tinkamos; ar buvo tinkamai vykdoma darbų kokybės kontrolės priežiūra.“