Socialdemokratams siūlant keisti šiuo metu galiojantį Saugaus eismo automobilių keliais įstatymą, kad aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės pareigūnai vieni nestabdytų ir netikrintų M1 klasės transporto priemonių, konservatoriai netikėtai išėmė šį klausimą iš šios dienos Seimo plenarinio posėdžio darbotvarkės.
„Jeigu aplinkosaugininkai budės keliuose ir pildys protokolus, kas saugos gamtą? Lengvųjų mašinų srautai viešajame eisme yra didžiausi, todėl jų patikra reikalauja labai daug dėmesio ir laiko.
Daugybę metų tai darė policija kartu su aplinkosaugininkais. Jei dabar aplinkosaugininkai vieni varomi stabdyti visų rūšių transporto priemonių, tikrinti jų taršos, ar dar liks kam užsiimti aplinkos apsauga? Jau ir šiaip aplinkosaugoje tragiškai trūksta žmonių“, – sako įstatymo pataisų sumanytojas socialdemokratas Linas Jonauskas.
Jis įspėja, kad darbas keliuose, naujos funkcijos aplinkosaugininkus atitraukia nuo jų tiesioginių pareigų – dėl to dar mažiau žmonių dirba ten, kur žala aplinkos apsaugai, gyvajai gamtai padaroma didžiausia: miškuose, prie upių, ežerų, šalia riziką aplinkai keliančių įmonių.
Lietuvos socialdemokratų partijos Seimo frakcijos seniūnė Rasa Budbergytė ragina leisti pareigūnams dirbti, kaip buvo įprasta iki šiol.
„Aplinkosaugininkai neturtėtų užsiimti privalomosios techninės apžiūros dokumentų galiojimo naikinimu ir pan. Tegu visi dirba savo darbą. Visus pareigūnus būtina aprūpinti naujausia įranga, užtikrinti būtiną pareigūnų skaičių – tai turėtų būti pagrindinis valdžios rūpestis.
Nereikia papildomos sumaišties ir streso. Žmonės jautriai, nepatikliai reaguoja į stabdymą keliuose, kurį atlieka ne policijos pareigūnai – ir tai suprantama“, – komentuoja parlamentarė.
Socialdemokratai siūlo ir toliau patikėti aplinkosaugininkams autobusų, krovininių transporto priemonių taršos patikrą.
Socialdemokratai reikalaus sugrąžinti šį klausimą į artimiausią Seimo darbotvarkę.