Seimas po pateikimo pritarė Lietuvos socialdemokratų frakcijos Seime nario Lino Jonausko pateiktoms Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisoms, kuriomis siūloma atšaukti aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės pareigūnams priskirtą funkciją tikrinti lengvųjų transporto priemonių taršą.
Už įstatymo priėmimą balsavo 86, prieš – 2, susilaikė – 20 Seimo narių.
Pasak įstatymo projekto iniciatoriaus, šiais metais įsigaliojęs įstatymas, aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės pareigūnams leidžiantis tikrinti lengvųjų automobilių, autobusų bei sunkvežimių taršą, yra perteklinis irtik dar labiau silpnina aplinkos apsaugos valstybinę kontrolę.
„Policijos pareigūnai jau daugybę metų stabdo taršias transporto priemones. Prievolę stabdyti visų rūšių transporto priemones, tikrinti jų taršą patikėjus dar ir aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės pareigūnams, susidursime su tuo, kad ir taip didelį pareigūnų trūkumą jaučianti aplinkos apsaugos kontrolė gali dar labiau nukraujuoti. Per parodomąsias akcijas aplinkosaugininkai, sustabdę 500 automobilių, neužfiksavo nei vieno taršos pažeidimo. Darbas keliuose aplinkosaugininkus atitraukia nuo jų tiesioginių pareigų, dar mažiau žmonių dirba ten, kur žala aplinkos apsaugai, gyvajai gamtai padaroma didžiausia – miškuose, prie upių, ežerų, šalia riziką aplinkai keliančių įmonių. Nemanau, kad aplinkosaugininkai turi dubliuoti funkciją, kurią puikiai atlieka policijos pareigūnai, ir stovėti keliuose“, – sako L. Jonauskas
Socialdemokratas siūlo dėmesį verčiau skirti sunkiasvorių transporto priemonių keliamai taršai.
„Aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės pareigūnams paliekame teisę ir toliau tikrinti autobusų, krovininių transporto priemonių taršą. Šių transporto priemonių Lietuvoje yra dešimt kartų mažiau, nei lengvųjų automobilių, todėl pareigūnai nejus tokios didelės apkrovos, kokią turės tikrindami visas transporto priemones. Kai kurios krovininės transporto priemonės teršia kelis kartus daugiau, nei lengvieji automobiliai. Visgi aplinkosaugininkai keliuose turėtų pasirodyti tik specialių reidų metu. Jų funkcija ir pareiga yra visai kita, o ne trintis gatvėse ir persekioti transporto priemones“, – sako L. Jonauskas.