Prieš rinkimus transliuotas serialas „Naisių vasara“ reikšmingai prisidėjo prie Lietuvos valstiečių ir žaliųjų (LŽVS) pergalės Seimo rinkimuose – tai buvo paslėpta politinė reklama. Jei Vyriausioji rinkimų komisija (VRK) nuspręstų kitaip, ateinantiems rinkimams būtų sukurtas ydingas precedentas.
Tokios nuomonės laikosi Lietuvos socialdemokratų partijos (LSDP) frakcijos narys Algirdas Sysas, į VRK dėl galimai paslėptos reklamos seriale „Naisių vasara“ kreipęsis dar 2016 m. birželio mėnesį.
„Ilgą laiką apie paslėptą reklamą išvis nebuvo kalbama, VRK kažkodėl jos nematė. Prabėgo du metai – dabar jau pripažįstama, kad ji buvo, tik esą nedaug, 2000 sekundžių. Taigi nors šioks toks žingsnis į priekį. Jei serialas – ne paslėpta politinė reklama, tai kas? Labdara, kuria užsiiminėjo Ramūnas Karbauskis, skyręs tam didžiulius pinigus? Tai buvo sisteminis veikimas, prieš rinkimus buvo „įmerkti“ didžiuliai pinigai“, – sako A. Sysas.
Jei serialas – ne paslėpta politinė reklama, tai kas? Labdara, kuria užsiiminėjo Ramūnas Karbauskis, skyręs tam didžiulius pinigus?
Parlamentaro nuomone, naivu manyti, kad nacionalinėse televizijose rodytas serialas neturėjo įtakos Seimo rinkimų rezultatams, nors bandoma įrodyti priešingai.
Jo teigimu, daugybė LŽVS vienmandatėse keliamų kandidatų nebuvo žinomi, vargu, ar kas jų pavardes išvardytų ir dabar, tačiau jie Seimo rinkimuose laimėjo. „Tam įtakos padarė rodomas serialas. R. Karbauskis, kalbėdamas apie triuškinančią pergalę rinkimuose, tai žinojo. Taip, serialas nebuvo ta auksinė višta, kuri „valstiečiams“ sudėjo auksinius kiaušinius, tačiau tai buvo reikšminga rinkimų kampanijos ašis“, – mano A. Sysas.
LSDP frakcijos Seime narys tikisi, kad VRK visą serialą „Naisių vasarą“ pripažins LŽVS politine reklama ir svarstys, ar tai nėra šiurkštus rinkimų kampanijos finansavimo pažeidimas.