Seimo Lietuvos socialdemokratų partijos frakcijos susitikime su susisiekimo ministru Mariumi Skuodžiu, Seimo narys Eugenijus Sabutis pabrėžė būtinybę atnaujinti klausimą dėl vieno elektroninio bilieto įdiegimo Lietuvoje.
Jo teigimu, tam, kad gyventojai dažniau naudotųsi viešuoju transportu, būtina sukurti sistemą, kuri leistų su vienu bilietu visoje Lietuvos teritorijoje keliauti traukiniu, autobusu, dviračiu ar elektriniu paspirtuku. Pasak parlamentaro, tokiu atveju galėsime ne tik laisvai keliauti po Lietuvą, bet ir surasti greičiausią, pigiausią ir patogiausią būdą keliauti nuo „durų iki durų“ su vienu bilietu, nesinaudojant nuosavu ir, dažnu atveju, taršiu automobiliu.
Viena svarbiausių naujų Lietuvos transporto politikos krypčių turėtų būti skirtingų transporto rūšių sąveikos stiprinimas ir vieno elektroninio bilieto koncepcijos diegimas.
„Ką tik pristatėte Susisiekimo ministerijos parengtą strategiją. Jūs minėjote, kad šios strategijos pagrindinis tikslas – iki 2030 metų gerokai sumažinti keliones automobiliais bei persodinti žmones į autobusus, traukinius ir dviračius. Reikiamos infrastruktūros plėtra yra gerai, bet šioje strategijoje pasigedau didesnio dėmesio prieinamumui ir patogumui žmonėms kuo lengviau naudotis tiek miestų viešuoju transportu, tiek reguliarių tarpmiestinių autobusų maršrutais, tiek ir minėtais traukiniais. Mano manymu, ir visos Socialdemokratų frakcijos manymu, viena svarbiausių naujų Lietuvos transporto politikos krypčių turėtų būti skirtingų transporto rūšių sąveikos stiprinimas ir vieno elektroninio bilieto koncepcijos diegimas“, – akcentavo Seimo narys E. Sabutis.
Socialdemokrato teigimu, toks bendras bilietas prisidėtų prie viešojo transporto patrauklumo didinimo, ir, tikėtina, skatintų gyventojus dažniau rinktis keliones ne su savo automobiliai.
„Žadama, kad į šalies susisiekimo sistemą ketverių metų perspektyvoje bus investuota daugiau kaip 3 mlrd. eurų. Labai maža dalis iš susisiekimo ministro deklaruojamų investicijų galėtų būti skirta ir bendros informacinės, rezervavimo ir atsiskaitymo sistemos sukūrimui“, – sako parlamentaras E. Sabutis.
Jei būtų apimti absoliučiai visi Lietuvos vežėjai, traukiniai, kitos paslaugos, pavyzdžiui, dviračiai Vilniuje, socialdemokrato teigimu, tai duotų naudos ir vežėjams, ir keleiviams.
Ministras savo ruožtu patvirtino, kad Susisiekimo ministerija rimtai žiūri į šią pasiūlytą idėją ir artimiausiu metu įtrauks į ministerijos programos įgyvendinimo planą bei žada pristatys galutinį vieno bilieto koncepcijos įgyvendinimo gaires.