Lietuvos socialdemokratų partijos Seimo frakcijos nario Gintauto Palucko projektas, kuriuo siūloma įteisinti prievolę pavežėjams automobilio salone įrengti vaizdo registratorių ar garso įrašymo įrangą, sulaukė palaikymo Seime. Ketvirtadienį pasiūlymui pritarta po pateikimo, toliau jis bus svarstomas komitetuose.
G. Paluckas siūlo keisti Kelių transporto kodeksą.
„Pavėžėjimo veikla dabar gali verstis praktiškai kas nori. Keleivių vežimo rinkoje įsiviešpatavo platforminio darbo operatoriai.
Viešumoje daugėja pasakojimų apie incidentus, keleivių ir vairuotojų konfliktus, seksualinio priekabiavimo atvejus. Pačiam keleiviui ar keleivei užfiksuoti ir įrodyti, kad vairuotojas elgėsi nederamai ar agresyviai, praktiškai neįmanoma“, – komentuoja socialdemokratas.
„Keleivių vežimo operatoriai į tokius skundus reaguoja vangiai, reikalauja pateikti neginčijamų įrodymų, kad vežėjas elgėsi netinkamai. Negana to, girdime, kad vežėjai perleidžia savo paskyras skaitmeninėse platformose kitiems asmenims, ir tokiu atveju sunku įrodyti, kad buvo pažeistas įstatymas“, – pažymi G. Paluckas.
Parlamentaras siūlo įtvirtinti reikalavimą, kad lengvieji automobiliai, kuriais teikiamos keleivių vežimo už atlygį paslaugos, turėtų vaizdo registratorių arba garso įrašymo įrangą, kad būtų fiksuojamas automobilio salono vaizdas arba garsas.
„Keleiviui ar kompetentingai institucijai pareikalavus, keleivių vežimo organizatorius turėtų perduoti kelionės vaizdo arba garso įrašą“, – paaiškina G. Paluckas.
Jis pažymi, kad šiuo metu nėra jokių įstatymu apibrėžtų reikalavimų dėl vaizdo ir garso fiksavimo lengvuosiuose automobiliuose, kuriais teikiamos keleivių vežimo už atlygį paslaugos.
Pataisomis siūloma nustatyti, kad vaizdo arba garso įrašas būtų saugomas 14 dienų. Keleivis galėtų atsisakyti vaizdo arba garso įrašymo, aiškiai prieš kelionę (užsakymo metu) išreiškęs savo valią.
Siūloma, kad naujos kodekso nuostatos įsigaliotų 2025 m. sausio 1 d.